Muka Surat Hidupku

Aleeya Qaisarah Sophea

Top Comment :

19 November 2010

BILA HATI SY DAH TERLALU TAWAR


 SALAM

Sudah sekian lama barulah hari ni n pagi ni dapt cuti waktu tido aku nk update blog aku...
erm....erm...erm.. aku terlalu bz sangat......
tapi bz yang terlalu bermakna untuk aku...
untuk menguruskan apa yang aku impikan....
insyaallah aku akan usahakan apa yang aku inginkan...
EMPIRE SERKAM VALLEY STAVIA
dan 
EMPIRE VALLEY GAHARU
insyaallah...cuma sekaran terdapat beberapa masaalah yang 
aku kena tangung,cubaan dp keluarga,dia dan masa
semua tu aku kena harung.....

for him :
maafkan sy...bukan sy nak melarikan diri dp awak...
tapi inilah kehidupan sy skrg....
hati....perasaan....cinta....sayang....
semua tu bagaikan hilang mcm tu je....
sy tipu jika saya kata sy tak sayg awak....
saya tipu jika saya x rindu awak.....
saya tipu jika saya kata sy tak perlukan awak....
tapi awak....saya tak tahu...perasaan tu dah lama mti dalam diri sy.....
semua ni bermula disuatu masa.....
masa yang awak sendiri buat.....
msa sy terlalu perlukan awak...
dan awak tak da dgn sy.....awk didik sy belajar tnpa awak.....
sedangkan awak tahu 5 tahun kita bersama....sy tak pernh berjauhan dp awk...
tapi...awak sendiri hilang kan diri dp saya
kerana AWEK22 awk...KWN22awak...
masa tu saya reda dan pasrah.....
sy gagahkan diri harungi hidup sorang2....
belajar lupakan n hidup tnpa awak...
awak...dan sekarang sy sibuk sangt...
awak....sy tak mengharap ape22 lagi dp wak...
awak...sy berpesan jika awak terbca coretan sy ini....
awk..adalah yg terbaik untuk sy sblum ni....tapi skrg....
awak.....awak....sy tak boleh dah nk sayg awak mcm dulu..
sbb hti sy hancur dgn semua ni.....awak....
tahu tak betapa payah sy nk harungi hidup sorang2
masa awak n kawan awk merunding jari menyalahkan saya...
MAAFKAN SY...
sukar untuk saya menerima segalanya seperti semula...
buka saya tak hargai awak..tapi...
jika sekali hati sy tawar....
susah...susah sagt awk...
mungkin ada yg lebih baik menanti awak ...
awak...saya tak mengharap untuk berkahwin dgn awak..atau mana2 lelaki..
bg saya biarlah semua itu ditentukan olehnya...
ada jodoh tak kemana awk..
sbb sy tak nk serahkan hti sy pd lelaki bulat2 lagi..
kerana lelaki lah sy bnyk lalai...
bnyk menderita...
berilah sy peluang mencari kehidupan sy...yg saya sendiri cari...
selama ni khdupan awak..pun sy tentukan....
saya letih awk...penat awak..
awak nk sy berubh...sy berubh..tapi bila sy berubh awak pun berubh jadi lain..
awak....berilah sy waktu...
sy tak nk bg harapan..
awak berhak kawan dgn sesiapa awak nk...
awak...
sy ada matlamat hidup saya....
matlamat awak nk berjaya semua saya dah tunaikan.
dp awak yg sy kenal nothing dulu..
samapi skrg awk dah berjya...
awak.....
'JIKA AWAK SAYGKAN SESEORANG,
AWAK BERILAH KESEMPATAN UNTUK DIA BAHAGIA'



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

11 November 2010

UNLIMITED OF SADNESS!!!


Kenapa!!!

kenapa!!!
kenapa!!!
 knap kau cari aku........kanp baru skrg kau mengaku aku tunang kau!!!.
TUNANG AKU DAH LAMA MATI!!!
dia dah x da dlm hidup aku....
ada kau pk ape dah kau buat pada aku stelah aku korbankan semua pada kau.....
aku diam bkn bererti aku mengalah..tapi aku perlukan waktu!!! tapi aku!!!
kau gunakan peluang tu untuk kau CARI GURL LAINċ!! n bila kantoi dgn aku.....
kau cari silap aku...
kau pk aku ni sosial aku x da perasaan ke..tak pk msa depan ke.....
PUAS HTI KAU BILA AKU DAH LENYAPKAN KAU DP HTI AKU!!
DAN SKRG KAU CARI AKU UNTUK MGAKU SAYG N CINTA KAU!!!
PENAT...LETIH..........HANCUR DAH HTI AKU!!!...
belum kira lagi keluarga kau......
aku bnyk mkn hti je thu tak!!!!
aku letih!!!! penat!!!!..dgn semua ni!!!!



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

MACAM NK TERCABUT BADAN NI...



Ya Allah Letinya BADAN LYA....

Mcam nak tercabut nyawa ni....skar busy sagt..
dgn masaalah peribadi...
masaalah keluarga...
masaalah kerja...
dan masa depan...
semuanya tertanggung dalm satu otak dan diatas baru ku yg rapuh....
YA ALLAH..kau berilah aku kekuatan disaat ini....
disaat tiada sesiapa disamping aku utuk berpaut dan untuk aku bersandar...
ya allah jika inilah ujianmu dan dugaan darimu...aku reda dan aku berserah apa jua yg datg darimu..
aku tak laraat lagi ya allah...
aku hanya INGINKAN KEJAYAAN.....DIDUNIA DAN DIAKHIRAT...
tapi knp aku diduga begini.....tiada yg memahamiku saat ini..
semua hnya merunding jari mencari kesalahanku.....
KAU KUATKANLAH.....TENAGA DAN KUDRATKU...SERTA IMANKU UNTUK AKU TERUS BERJUANG DIBUMIMU INI YA ALLAH..





Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

09 November 2010

sedih!!!


APA SALH LYA???

knp lya sayg dia......
knp lya perlu nk menaruh n menunggu cinta dia......
sedgkan lya tahu dia x pernh sukakan lya!!!! 



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

08 November 2010

NEW life With Note

Today Lya nk mulakan Hdup dgn Nota-nOTA..
===SHARING & CARING======
lya akan buat serching about OS n CUBA sharing dgn semua..
knowledge...is sharing....


take note: sila comment jika ada antara posting lya salah atau ape2 yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut...

04 November 2010

SEMOGA AWK MENGERTI


Salam....lya create ni..actually special for him....
lya nk dia tahu...
tapi....apa nk kata....
dah ketentuan....
jodoh lya bukan bersamanya...
semoga awk bahagia ye.....
SEMAKIN LYA PERTAHANKAN...
SEMAKIN LYA LEMAH UNTUK TERUS BERDIRI..

03 November 2010

Suka Bca JE....

Analyze your Future Relationship!
Dear Aleya Qaisarah Sophea, 
A kind of person you will be attracted to in a real life situation is those who have a split personality;
 cold as ice on the outside, but hot as fire in the heart.
In the process of courtship, the approach that makes you feel irresistible is being patient. Never giving up on you is important.

웃 :The impression you'd like to give to your lover is flexible.
웃 :One reason that would make you break up with your partner ---
웃 :is his or her arrogance.
웃 :Acting like a dictator really turns you off.
웃 :The kind of relationship you'd like to build with your partner ---
웃 :is that you care not only about the present ---
웃 :but also the future with your partner.
웃 :A long-lasting relationship that you can grow with is important.
웃 :Would you commit adultery? Society and morality worry you.
웃 :You wouldn't do anything wrong after marriage.
웃 :About marriage, you think marriage is a precious thing.
웃 :Once you get married, you'll treasure your partner very much.
:About love, at this moment, you always thirst for love.
웃 :You will do anything for it, but you don't fall in love easily.


 

DULU...DAN SEKARANG

Masa kita tgk bintg sesama,

KU mula jatuh hati padamu, 
setelah kau kata cinta pada ku, 
masing2 dlu pnya pasangan, 
akhirnya kita bsama, 
ptama kali kita bsua bertntang mata, 
terasa ada kimia antara kita.. 

kau kucup pp ku,, 
kau bisik cinta mu, 
kau kata bb I LOVE U, 
kau cairkn hatiku,, 

bahagia ku rasa, 
dsaat kita bdua bsama, 
memandang bulan terang,, 
mnyaksi bintang2.... 
kau la seru cintaku,

mungkin itu dulu,
masa aku manis bagimu,
kini kau tak lagi cm ni,
aku tak salhkan mu,
mungkin silapku,
salahku kerana egoku,
kau tak lagi insan yg ku kenal cm dulu,
kau rasa kau sempurna,
tapi percayalah tiada insan yg sempurna,
maafkan aku,
bukan niatku mencari salhmu,
cukup kau manis didepanku,
racun dibelakgku.

OH LELAKI....

OH LELAKI..


Ko pedulikn dia,
nanti...
Dia ckp ko xbgi kebebasan, 
bila...
Ko xpeduli, 
nanti...
Dia ckp ko xprihatin... 
bila...
Ko reject, 
nanti...
Dia ckp ko jual mahal, 
bila...
Ko terima, 
nanti...
Dia xpedulikan ko... 
bila...
Dia xdpt kejar ko, 
nanti...
Dia kejar kwn ko, 
bila...
Dia dpt ko, 
nanti...
Dia kejar org laen lagi... 
bila...
Dia kuar ngan pompuan laen, 
nanti...
Dia ckp kawan, 
bila...
Ko kuar ngan lelaki, 
nanti...
Dia ckp ko curang...
bila...
Ko bgi diri ko, 
nanti...
Dia ckp ko jenis murahan, 
bila...
Ko xbgi, 
nanti...
Dia ckp ko xsyg dia...
SUSAH DAN COMPLETE NAK FAHAM KAN??
HIIHIH..
RENUNG-RENUNGKAN...DAN SELAMAT BERAMAL....

MAAFKAN SY AYH JIKA SAYA BERSALAH....

pagi ni...
ayah aku buat aku sedih sagt..tapi tak mampu kata-apa22...
NOW...FMLY.....FRIENDS......N HIM...make me sad....
I FEEL LONELY.....
kisahnya bermula...:
hari tu aku bli hp baru...
then hp tu tak sangka ada problem...
so b4 tu aku jnji ngn ayh hp aku tu aku nk bg dia..
coz sian tgk ayh..hp dia lama tak tukar baru dah...
tapi sblum tu aku kena btolkan casingnya dulu...
aku buat cari casing tu 2 hari..then dapt gak..
bila dapt mahal lak tu.......rm65...urm..x pelah...for my beloved father...
n kena oder n tomorrow aku ambik.....
urm...hari ni n pagi ni...
SEDIHHHHHHHHHHHH...
YA ALLAH APAKAH SAATNYA KINI KAU MENDUGA AKU....
bila aku hulurkan hp ni...
dia kata..' tak pelah'
sayu je hati ni......pedih je........tak pe lah...
tapi sebak hati ni.....penat cari..n usahakannya...tapi..mentah-mentah..dia tolak...
tak pelah...
YA ALLAH JIKA INI DUGAANMU PADAKU...
AKU TERIMA DENGAN REDA...
DAN AKU HADAPI DENGAN TABAH..
SESUNGUHNYA APA YANG BERLAKU DATANG DPMU....
DAN PADAMU JUALAH TEMPAT KU KEMBALI...
MAAFKANLAH HAMBAMU YG DAIF INI...

APA YG KU LIHAT.. BAGAIKAN MIMPI.....SUKAR NK PERCYA

Aku tak boleh nk lelepkan mata....
aku seolah-olah tak percaya apa yg aku baca smlm....
semunya mcm mimpi jerk...
tah kenapa tetibe je smlm lah tergerak hati aku...
tahlah..tgn ni laju je menaip username n password dia....urm....
n tetibe nmpk chatting tu berlangsung......
aduh parah sikit hati ni bca....
bukan nk cari kesilapan dia..tapi aku nk tebus silap aku...
bila aku nk berubh....dia mcm ni.......
patutlah dia tak kisah missing aku....rupanya DIA????
pergilah aku rela lepaskan kau....aku tak mampu nk jadi yg terbaik untuk ko...
KO ADA CIKGU KO....
DIA AJAR KO SEMUA KAN...
KO DGAR CAKP DIA...
PAS NI JGN AMBIK THU TNTG AKU..
AKU JAHAT...KO DAH ADA SEGALANYA...SKRG...
msa aku kenal ko dulu ko nothing...ko x da apa22
aku yg bntuk sampai ko berjya skrg...dan.... ("_")
sedih la....tak pe..ni bahagian aku.......
memg aku silap..aku tak harai ko.....depan aku ko pijak semut tk mati...
sbb tu aku tak dapt nk terima semua ni!!!!!
apa aku bca chatting tu!! 
YA ALLAH BGAIKAN TERAGUT NYAWA AKU!!!!!!!

02 November 2010

apalah salah aku..

sedih..sedih...
apalah silapku....
apalah salah ku...
betol kata orang..
'CINTAILAH ORG YG MENCINTAI ANDA'
kerana
' MEREKA LEBIH MENGHARGAI ANDA'
dan aku rasakannya.#
Urm...dimana silap ku...
hanya sekadar aku lewat pickup fon dp kau ke??
kau tahu tak..aku tinggl hp tu dalm kreta...
aku ambik barang assgment kat umh kawan aku jap....kuar dp kreta je....
HP DALM KRETA N ENJIN KRETA PUN X MATI LAGI...
sbb aku nk singah jap je umah kawan aku tu ...ambik barang..
kebetulan ko tel aku..
selalunya...ko susah gile nk tel aku...
tetibe je ko tel..sbb tu aku tak kuasa nk bawak tel kehulu ke hilir..
lagi pun hari ni ko bz sat..aku msg 100001 kali ko tak bals...
so phm2 je ar erk....urm... 
 sbb aku tahu aku g jap je...
after aku nmpk miss call n mesg frm ko...
aku trus call ko..say sorry..n pasan...then suara ko..urm....
mcam nk marah je...(memg pon)
bila aku terangkan keadaanya..kau seolah22 perlekehkan kejujuran kata-kata aku...
kau nk tahu tak...susah tau nk berubh dalm keadaan cm ni..tpai aku kena gak..untuk aku berjaya..
bila dah ok..ko lak cm ni..aku ni KERJA N BLAJAR...
so phm je la k..aku bnyk bnda kena buat...ASSGMENT N KERJA AKU..
cakp22 tetiba kredit habis....
---end----TUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
n tetiba ko bg msg menyakitkan hati aku n bila kau baca buat air mata aku menitis...
KO NK TAHU X??
Walaupun aku tak terus terang yg aku sayg n suka ko...
Dan mungkin ko tak kisah hilang aku..
sbb bg ko..perempuan mcam ak 1001 boleh ko dapt..
ko pandg aku sebelah mata je...
MLM TU AKU BCA SEMUA MSG KO...
maafkan aku...silap aku....membaca hak kau tnpa kbnaran...
RUPANYA.....URM...
sakit gak hati ni..tapi x pe lah...hak masing-masingkan..
aku reda dan aku terima....jujur aku katakan....
aku terima semua ni.....dgn hati redha..
tapi knp ko harus ungkapkan semua ni...
urm.....
SEDIH LA...
Kenapa setiap kali aku nk berubh dan cuba menjadi diri aku..
perkara bnda ni mesti terjadi....
berilah peluang untuk perubahan itu...
susah ke nk percaya aku...
IM TRY TO BE HONESTLY...
bukan aku tak mahu terus terang aku suka kau...
n aku sayang kau...
cukup pengalaman lalu mengajar aku
biarlah kata22 tu lahir dp mulut kau....
aku tak mahu kau katakan aku yg terhegeh2 kat kau...
cukuplah RASA DAN SAYANG NI...
tersimpan dalam hati ni,rapat-rapat...
bg aku cukuplah hint-hint yg aku dh bg kat kau...
aku rasa kau pun tahu bnda ni dan kau pun rasakannya...
aku hargai kau berubh..
LAYANAN KAU....BUAT AKU BAHAGIA....
walaupun sementara....
tak pelah...lepas ni...
aku JATUH DAN BANGUN SENDIRI...
kau katakan 
'TAK GUNA BUAT BAIK DGN KAU,
SEMUA GURL SAMA JE,
PATUT LA KAU RAMAI MUSUH DP KAWAN'
 kau tahu tak..pedas tau ayat kau...
aku tersentak dp khidupan aku..
hati ku tersentap dgn kata2 kau..
tapi dalm KESEDIHAN TU...
AKU PK..AKU KENA BAGUN..JGN TUNDUK...
anggap semua ni cabaran tuk aku...
x pelah..aku cuba usahakan impian kita...
KAU PUN TAHU APA IMPIAN KITA..
(serkamvalleystevia)
aku cuba bangkit dgn semangat ni...
Kini aku menangis..aku jatuh...aku sendiri......
........

MUSLIHAT ATAU BENARAN NIH??

kenapa sekarang ramai main tarik tali dengan aku....
kenapa sekarang dia ..lain jerk.....

memg dia nk berubah ataupun./...???
urm..

aku hargai dia dah berubh..n bguslah..dan aku selesa dia dah berubah..
dia kata itulah diri dia yg sebenar,...
dulu dia mcm ni tapi x da org hargai...
tu yg dia berubah........
n dia kata..hanya yang bertuah je dapt tgk n tahu sape n mcm mana dia...
aku bukan pe..taku sangat dia berubh hnya sekejap je..n ada niat lain..i mean takut dia kenakan aku......semoga...x dlah kan...bkn pe..projek aku invest bnyk lerrr....
tak mo dia main22...urm...semoga.....
DIA BTOL22 BERUBAH...
AMIN......tapi......
tapi aku harus gak berhati22.....
sbb aku ni dah bnyk kali...
kena..
KAWN MKN KAWAN...
SUKA SAGT AMBIK KESEMPATAN.!!!

ALEYA IS DISAPPOINTED & IN SADNESS


Assalammualaikum dan Selamat Pagi..
MENGAPA?? KENAPA?? UNTUK APA?? TUJUAN APA??
bnyak benda berlegar dalam fikiran lya dari ni....
setelah lya baru nk belajar menyinari hidup lya...
kenapa bnda ni datang...
mungkin silap lya..
lya terlalu percaya pada orang yang lya anggp sbgai kakak lya sendiri....
tapi....APA NIAT DIA???
apa salh lya kat dia..lya tak gngu hidup dia.....
knp dia nk laga-lagakan lya dengan kawan22 lya....
MULUT DIA MANIS..
dia suruh llya luahkan..apa yg ada kat hati lya...
masaalah lya....nk tolong lya kurangkan beban lya.....
tapi bila lya luahkan...
dia bg tahu semua tu kat SOMEBDY22...
knp buat mcm ni......!!! 
" AKK TAHU TAK..LYAN I BARU NK BAHAGIA....
LYA NI...BARU NK SENYUM...
AKK NASIHATKAN LYA...
TAPI AKK SENDIRI YG TIKAM LYA...
AKK...LYA TAHU LYA TAK PERFECT ..
TPI AKK....
HATI LYA TAK SEJAHAT HATI AKK...
AKK LYA DOAKAN AKK BAHAGIA..
DENGAN APA YG AKK BUAT NI...
AKK SAMPAI HATI AKK KAN....
AKK BUAT LYA BAHAGIA 
AKK KURANGKAN BEBAN LYA ...
PASTU AKK TAMBAH BEBAN LYA BALIK....
AKK.....
INIKAH WANITA YG BERGELAR ISTERI........
IBU DAN UMI???"
terlalu kecewa dengan perangai akk.... 
akk puas dah semua kawan22 lya jadi musuh lya...
akk....terima kasih atas semuanya...
semoga akk gembira...dan bahagia....
patutlah akk..beria22 nk tolong lya selesaikan maslah lya..
RUPANYA..AKK YG NK BUNUH LYA DARI BELAKAG....
lya berterima kasih semua ni akk...
LYA TAK SANGKA AKK...
"PENYESALAN YG PALING LYA TAK DAPT NK MAAFKAN..."
"UNTUK INSAN MACAM AKK"

(kalau lya dah berdndam...bkn kata nk menangis....nk dgar nama......tgk muka.....semua about dia lya x nk thu........tapi akk....lya still nk akk fhm keaddannya.....)......
pls stop thinking lya mention about akk ya.....
( mengetahui sesuatu dan memahami sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui sesuatu tnpa kita memahami dan memahami dan mencari isinya)
maafkan lya..jika posting ni buat akk terasa...maafkan lya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails