Muka Surat Hidupku

Aleeya Qaisarah Sophea

Top Comment :

29 Disember 2010




Saat kami berbaring di bawah bintang-bintang,
Kita tertanya-tanya siapa diri kita sebenarnya,
Aku ingin tahu apa yang kau lihat tentang diriku,
Adakah hanya luaran atau sesuatu dari dalam diriku.

Usaplah jari-jemarimu pada rambutku,
Tunjukkan padaku bahawa kau benar-benar peduli,
Hari demi hari, dan selamanya,
Ketika aku dan kau tidak mempunyai ketakutan.

Saat kau katakan kau mencintaiku,
Saat itulah aku memberikan kunci,
Untuk hati, jiwa dan fikiranku,
Aku senang untuk tahu bahawa kau milikku.

IBU......


pagi-pagi lagi hatiku dah sedih.....sedih sangat....


pagi tadi aku bglah duit belanja kat ibuku....bulan ni lewat sikit sbb bnyk yang perlu aku uruskan..urm...
sedih sangat sejak aku putus tunang ni....ibuku semakin dingin dpku....ibuku seakan-akan menolakku dp hidupnya...
aku cuba kuat,cuba tabahkan hati ini..pelbagai dugaan aku harus tempuhi untuk hujung tahun 2010....
masaku hulurkan duit belanja pada ibuku..dia membelek dan dia tolak duit bayaran kreta...memang niatku untukku bayar kreta tu...sampailah aku kahwin nanti baru stop..tapi awal-awal lagi dia tolak pemberian duit kreta itu.....sedihnya hatiku....

ibu....
bukan ku pinta nasibku begini...bukan ku minta sikapku begini...bukan ku pohon tuhan dugaku begini...bukan ku pinta jodohku berakhir begini...ibu dengarlah rintihan anakmu ini.....dimana untukku berpaut jika ibu buangku dp hidupmu...dimana lagi tempatku terus mengadu..jika sebelum ini tunangku tempatku luahkan..kini dia telah hilang dp hidupku..pergi meninggalkn hidupku ketika aku diduga begini.....ibu...hina kah aku dimatamu..ibu melahirkanku...ibu menyusukanku...ibu membesarkanku....ibu menahan kerenahku.....bagaimanakah harusku membalas setiap jasamu..impianku hanyalah ingin melihat senyuman dibibirmu setiap pagi..impianku hanyalah ingin menghantar ayah dan ibu untuk mengerjakan haji dan umrah..bila simpananku sudah mencukupi......impianku melahirkan zuriat keturunanmu......impianku mendirikan masjid diatas cinta suciku bersamanya...bukan pintaku diduga begiini ibu...........ibu..harus bagaimana kubalut luka dihatimu tnda menyesal dengan segala yang terjadi......ibu......bagaimana harusku tebus dosaku ini.......ibu bagaimanakah aku harus kembalikan senyuman diwajahmu.....
ibu aku terlalu rapuh diwaktu ini......aku terlalu lemah diwaktu ini.....ibu..adkku hilang ketika aku mendapat berita aku dilantik ke jabtan kerajaan......dan kini...dirinya hilang ketika dia dilantik kejabatna kerajaan...ibu......mengapa aku diduga sekuat ini.....ibu....kuatkah aku untuk harungi semua ini........aku semakin lemah......

Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

sedikit mengenai DIA MELALUI TARIKH LAHIRNYA..


6 December 1988
Your date of conception was on or about 15 March 1988 which was a Tuesday.
You were born on a Tuesday
under the astrological sign Sagittarius.
Your Life path number is 8.
Your fortune cookie reads:
Decide what you want and go for it. 


SEDIKIT MENGENAI TARIKH LAHIRKU...


12 June 1988
Your date of conception was on or about 20 September 1987 which was a Sunday.
You were born on a Sunday
under the astrological sign Gemini.
Your Life path number is 8.

Your fortune cookie reads:
You will inherit some money or a small piece of land.

Rintihanku



Hidup ini ibarat roda. Kadang-kadang kita di atas. Kadanag-kadang kita di bawah. Aku telah berjumpa dengan seorang lelaki yang teramat baik. Aku rasa dia lah insan yang paling terbaik penah aku jumpa. Nak tahu kenapa? Sebab dia jujur, dia ikhlas, dia tulus dan amat bertanggungjawab. Macam mana aku tahu? Sebab dia Selalu dan sentiasa disampingku. Dan aku pernah berkawan/bercinta dan bertunang dengan dia. Namanya Ashraf /wan . Seorang lelaki yang pernah mendiami hati aku. Lelaki yang mulia bagi aku. Lelaki yang tiada tandingan dengan lelaki-lelaki lain. Oh, sungguh aku bertuah kerana aku dan dia adalah pasangan kekasih setelah berpisah dengan shahril.

PISANG DAN HATI


Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci.

Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

“Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya” beritahu Cikgu Maryam.

Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg. Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungutdan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk. Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.

Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.

“Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama seminggu?” tanya Cikgu Mayam.

Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur, makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

“Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu” beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik darpada membenci…!

Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

Nasihat untuk diriku...


  1. Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
  2. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
  3. Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
  4. Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
  5. Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.
  6. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
  7. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
  8. Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
  9. Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
  10. Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.





Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH





to my dear e-wan


they say in this world
nothing lasts forever
but i dn't belive that's true
because the way that i feel


when we are together
i know that's the way
i'll always feel for you
from now until forever
that's how long i'll be true

i'll make you this now
and promise you now
until forever
i'll never stop loving you
there will come a day

when the world stop turning
and star will fall from the sky
but this feeling will last
when the sun stop burning 
all i wanna do is love for you
until the end of time

it's gonna take more than a lifetime
to give you all the love
all the love i feel for you tonight........




Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH



Bibir manusia terlalu mudah melafazkan cinta tapi dapatkah hatinya setia pada kita?…
Manusia tidak dapat lari dari bercinta kerana kehadiran cinta itu lazimnya tanpa diundang dan tanpa diharap.
Hanya insan itu sahajalah yang dapat menilaikan adakah dirinya sudah bersedia menerima cinta itu atau tidak
Cintai jangan sesekali dihampiri jika tidak sanggup menanggung risikonya.
Cinta sememangnya indah kerana kita hidup dalam khayalan.
Cinta sememangnya unik kerana kita asyik diulit mimpi yang indah-indah belaka.
Apabila perpisahan mendatang barulah kita tersentak dari lamunan.
Kemudian kita akan sedari cinta hanyalah permainan nafsu
yang membawa kesengsaraan dan penderitaan yang amat menyeksakan.
Meskipun kesalahan atau kesilapan itu boleh dimaafkan
tetapi janganlah berbicara sampai menyakiti dan menyinggung hati orang lain
kerana kemaafan itu bukanlah pengubat hati yang terluka kerana hati yang terluka itu tetap akan terluka.
Biarlah kita menguasai cinta,
jika gagal bererti kita masih berupaya melawan perasaan kecewa sekalipun teramat pedih,
luka dan sengsara.


Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

28 Disember 2010



Pengertian cinta bagi setiap insan pasti berbeza. Tiada yang akan sama 100% walaupun untuk kembar seiras. Cinta…. betapa indahnya perkataan ini. Cinta boleh membuatkan kita gila… Gila dari segi negatif dan gila dari segi postif. Anda tertanya-tanya wujudkah gila positif? Bukankah semua gila itu gila negatif? Gila yang membinasakan?Tapi kenyataannya gila positif itu wujud… Raja yang membina Taj Mahal untuk kekasihnya itu dikategorikan orang gila negatif… gila cinta sehingga sanggup membunuh arkitek dan pekerja yang membina Taj Mahal demi untuk memastikan senibina Taj Mahal tidak ditiru. Di zamannya dia gila negatif kerana sanggup membunuh tetapi kini kerana kegilaannya India mempunyai salah satu keajaiban dunia.


Cinta ada banyak kategori. Tapi kita biasanya cenderung membicarakan tentang cinta antara kekasih. Suami isteri pun masih kekasih, berkasih diatas asas yang sah. Adakah cinta yang lain tidak penting? Tidak… bukan begitu tapi ya..cinta antara kekasih adalah cinta di ranking teratas di dunia ini. Remaja, dewasa dan orang berumur malah kanak-kanak semuanya tahu tentang cinta yang satu ini. Definisi cinta ini sebenarnya tidak dapat ditulis dengan kata-kata. Tidak ada definisi yang tepat rasanya untuk menjelaskan apakah itu CINTA. Perasaan yang tersimpan jauh di lubuk sanubari kita itu adalah CINTA yang kita sendiri gagal untuk mendefiniskannya. Tapi kita tahu bila perasaan itu timbul kita merasakan cinta.




Take Note: Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

27 Disember 2010

CORETAN TERAKHIR SAYA.......


Kita berkenalan secara rasmi dalam satu majlis. Itu pun sebab kawan-kawan yang mintak tolong kita.awakkan pakar jalan..kawan kelas kita nk keluar kan kreta tapi tak tahu..masa tu dalam majlis yang mulia..majlis berbuka puasa.hihi kelakarnya masa tu.masa tu awak dan saya malu2.... Hakikat yang sebenarnya sebelum itu lagi, kita dah kenal tapi masing-masing jual mahal. tapi malaM tu ada gak awak cakap dengan saya yang awak mintak kawan awak minyak wangi perfume DASHING ....awak ckap ngn kawan awak..semoga malm ni adalah sorang perempuan melekat kat awak... hihi tapi tak sangka saya lak yang melekat terkena minyak wangi guna2 tu.. ( guro jek)..lepas tunjuk jalan kat kawan sy(ops kawan sekelas kita gak)....kitap lepak kat klebang...tu tempat pertama kita dating.....WAAAA bestkan masa tu....berdebar-debar jantung saya masa tu.....awak pun sy tahu......masa tu segalanya bermula....awak dan sy je yg tahu..... kita berkenalan dengan secara rasmi. Pada awalnya kita berkenalan atas niat untuk menjadi partner belajar sahaja... Tapi tak sangka itu sebenarnya merapatkan hubungan kita.



Masa tu, awak malu-malu dengan saya sebab awak tak pernah ada kawan perempuan. Saya kawan perempuan yang pertama rapat dengan awak. Saya buat macam biasa saja sebab saya tak nak tambah malu awak. Padahal saya malu sangat dengan awak. sy memang seorang yang nakal...awak bnyk sabar dengan perangai saya...lama kelamaan awak menjadi bosan dengan perangai saya...almaklumlah sy ni peramah dan mudah berkawan.hati kecik...mudah kesian...itulah kelemahan sy yang paling awak tahu......

2008 kita bergaduh .....dush.....dush....itulah kali pertama kita putus paling terok...awak frust sagt dengan sy.....awak ambik keputusan nak balas balik semua perbuatan sy....awak bawak gurl naik moto kat air keroh...kebetulan sy ada kat situ...sy nmpk awak dengan gurl tu.....msa tu sy ngn kawan saya mira...hihiih(dah jadi polis dah dia)..patah...luruh jantung saya..nmpk awak depan mta saya dgn gurl.....memgkan..balas2 lagi..kan dah nmpk,...hihihi.....sy pujuk wak lagi....tak pe..sy kenal awak..awak bukan nak buat mcm tu tapi awak nk puaskan hti awak....nk buat apa sy buatkan....hihih...sy ajak kawan awak g beli slipar DR.CARDIN....pilihkan untuk wak...sbb sy masih belum tahu saiz kaki awak...awaya beli dan sy letak kat umah..huhu kasut tu mahal...masa tu tak ad duit..tapi sy keluarkan duit saya untuk pujuk awk...duit part-time sy... :))....sy ingt lagi kan awak.....tiap kali sy takut nk balik dp kerja..4time kat hotel tu..awak selalu teman sy.....teman sy blik...hihi tpi sy tahu...awak pun takut...awk buat2 je kuat.... :p .....sy bangga dengan wak.....lama kelamaan sy dan awak bersatu kmbali...sampai habis belajar..awak sangkut.....satu paper...urm tak pelah awak...chaiok22.....sy tolong awak....sy ajar n bantu yg mana awak tak tahu......sy harapakn awak x ada yg kandas lagi.......tutp....tup...tup......ha.......dah habis pun....tara......tara.....dah habis pun.....belajar..dan kita kerja....urm..msa kat poli bnykkan kenangan yg tak boleh kita lupakan.... 

jap sy ingtkan setiap kejadian :
1) awak ingt tak masa.....kat tesco..masa nk final exam..sempat jap g sana... :))

2) awak ingt kat carpark kat poli...antara awak..saya...en.zahari...dan fahmi(xxx je kan dia wak)

3) awak ingt lagi tak masa kita naik moto ujan g klebang.....tetiba je ujan tu..hahha..awak takut sy demam...awak berhnti kat bustop...hihi kelakar....ujan22...

4)awak ingt tak toyol yg awak ngn sy buat msa nk kuiz dalm kelas..hiih..nota-nota kecik..

5) ingt lagi tak...masa awak ngn kawan2 awak nk final...mesti seminggu berkampung kat umah saya sampai pagi....awak lah org terakhir balik..sbb wak nk.....hahha....tuttttt...sy je tahu.. wekkk.wek.....hihihi....sy rindu masa tu.......

6)ingat lagi tak....kat stamford collage...


BNYK DAN TERLALU BNYK KENANGAN KITA.... AWAK BUKALAH SEDIKIT RUANG DIHATI AWAK UNTUK SY KEMBLI BERSARANG DIHTI AWAK..AWAK....WALUPUN KESILAPAN SY TAPI AWAK.....UNTUK MEMULAKAN SEMUANYA KMBALI DENGAN ORG LAIN BUKAN MUDAH..NAK MENGENALI....NAK MEMAHAMI..NAK MENJADI..SEMUANYA MENGAMBIL MASA DAN KITA TAK TAHU LAGI APA YG BAKAL DIHADAPI...AWAK INI DUGAAN DAN BAHAGIAN KITA..UNTUK JADI MACAM NI....MUNGKIN KITA DITAKDIRKAN UNTUK DERITA DAN BAHAGIA BILA KITA BERJYA MENGHARUNGI SETIAP DUGAAN..NI BAHAGIAN SY UNTUK HADAPI KESULITAN.........MUNGKIN ALLAH DAH TENTUKAN KEBAHAGIAAN MILIK AWAK BILA KITA DAH MENDIRIKAN RUMAH TANGGA.... AWAK...ALYA DANIA & ASRAFF DANIEL..... adalah bakal milik kita wak....itu impian kita...wak...apa yang telah terjadi adalah bahagian untuk sy btol2 berubah dan insafkan diri.....kerna kita manusia yg taklepas dp kesilapan.wak jika tuhan tak saygkan hubungan kita.dah lama dia tak bagi bnda ni berlaku..bnda ni berlaku supaya saya insaf.....supaya saya nmpak jalan dan petunjuk kebahagiaan bersama awak....awak jgan katakan tiada jodoh sekiranya kita belum berusaha awak.......awak memutuskannya...tapi..........bukan bermaksud awak dan sy tak ada jodoh....awak....kita manusia bkn menghukum kita hnya perlu tabah dan reda....wak....seminggu belum cukup kuat untuk awak membuat suatu keputusan terbaik......awak......percayalah..saya takut disaat awak dan allah membukan kan pintu hati wak untuk sy.....saya takut keluarga menjadi penghalang kita....sy dah cuba yg terbak untuk memulihkan semuanya...saya btol2 insaf diatas semua ini....awak.......satu je awak...SAYA BUKAN YANG TERBAIK UNTUK AWAK.....TAPI SAYA AKAN JADI YANG TERBAIK UNTUK MELENGKAPKAN HATI WAK DAN HIDUP AWAK.......BILA SY DAN AWAK ADALAH SBHGIAN DP SATU KEHIDUPAN...


AWAK BACA INI YA SEMOGA ADA PETUNJUK DISEBALIKNYA :


PERTAMA. 
Bersedekahlah, dan lalukan dengan penuh ikhlas.

KEDUA. 
nikahilah perempuan/ wanita yang senang diajak berbicara atau berdiskusi. Hal ini sangat penting dalam menjalin komunikasi dikala usia semakin tua.

KETIGA. 
janganlah mudah percaya pada informasi atau gosip yang anda dengar. Berbelanjalah sesuai keperluan, tidurlah sesuai keperluan.
KEEMPAT. 
Apabila kamu berkata, ” Aku Cinta Padamu”, maka lakukanlah kerana itu adalah janji.. 

KELIMA. 
apabila mengatakan, “Maaf”, pandanglah matanya.


KEENAM. 
tunanganlah sekurang-kurangnya 6 bulan sebelum anda menikah.
KETUJUH
Percayalah pada cinta pandangn pertama

KELAPAN. 
jangan mentertawai impian orang lain, kerana manusia tanpa impian sama dengan tidak memiliki apa-apa

KESEMBILAN. 
Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Meskipun seolah-olah anda merasa tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya yang melengkapi kehidupan ini.

KESEPULUH. 
jika bertengkar, bertengkarlah secara aman, dan jangan menyebu-nyebut nama orang lain ketika bertengkar.

KESEBELAS. 
janganlah menilai seseorang berdasarkam keperibadian keluarganya.
KEDUABELAS. 
Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

KETIGABELAS. 
Apabila seseorang bertanya tentang persoalan yang anda tidak suka, lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,”Kenapa anda ingin tahu?”

KEEMPATBELAS. 
Ingatlah bahwa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar.

KELIMABELAS. 
Ucaplah “Semoga anda diberkati” apabila mendengar seseorang bersin.

KEENAMBELAS. 
Apabila anda mengalami kerugian, janganlah menjadi kurang ajar.

KETUJUHBELAS. 
Berpeganglah kepada tiga R: 
* Rasa hormat pada diri sendiri; 
* Rasa hormat kepada orang lain; 
* Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda

KELAPANBELAS. 
janganlah selalu membenarkan pertikaian, kerana itu dapat merosakkan persaudaraan.

KESEMBILANBELAS. 
Apabila anda menyedari bahwa anda telah melakukan kesalahan, usahlah berkelit untuk mengaku kesalahan itu.

KEDUAPULUH. 
Tersenyumlah ketika menjawab telefon, kerana pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.

KEDUAPULUH SATU 
sediakan waktu untuk anda sendiri

ADA APA DENGAN CINTA?
1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.

2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.

3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.

4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorang yang bakal mewarnai hidupnya.

6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.

7. Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.

8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dalam satu fikiran dan dua hati dalam satu debaran.

10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yang sangat menggoncangkan jiwa.

11. Kadangkala kita menyadari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorang terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.

12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dari kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.








Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

26 Disember 2010

Cinta Terakhirku




Telah berulang kali aku nyatakan niat di hati untuk membalut luka hati mu namun kau masih meragui keikhlasan cinta ku. Haruskah engkau terus menghukum pencinta mu hanya kerana.........

Sayang… bukalah pintu hati mu. Biarlah apa yang telah berlaku kau tinggalkan menjadi sejarah. Tidak ku minta kau lupakan sejarah itu kerana sejarahlah yang mengajar kita erti kehidupan hakiki. Namun ku pinta bukalah lembaran sejarah yang baru di hati mu. Penuhkanlah ia dengan cerita cinta dan kasih sayang yang baru. Aku berjanji sayang tak akan ada lagi air mata sedih yang akan mengalir lewat sepasang mata nan indah itu.


Sayang jangan takut mencuba lagi kerana kegagalan itu bukan untuk selamanya. Bila kita membiarkan ketakutan menguasai hati, kita biarkan kegagalan itu datang lagi.


Sayang… cinta pertama bukanlah cinta yang seharusnya abadi. Jika ia mampu kekal bersyukurlah tetapi bila ia pergi relakanlah. Aku tidak akan mungkin menjadi cinta pertama mu tapi biarkanlah aku menjadi cinta terakhir mu…

abang dan bb adalah satu nama yg kekal di hti ni..... awak tipu jika awak katakan awak tak sayang saya...awak tipu...sy nmpk dimata awak.......awak...........tipu....!!!

Take Note:

Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

awak saya tetap tunggu awak....






saya tetap tunggu awak..........saya tetap mengharap awak.......saya yakin awak cinta.....awak..jodoh sy.......awak harapan sy.....awak segalanya untuk sy......




Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

19 Disember 2010

kau tak tahu.....


once again for the 2nd time...at the 18/12/2010

mlam yang terlalau sakit untuk aku tanggung....
kau tak tahu apa yang berlaku..apa yag kau nmpk x sama yang aku lalui....aku sakit sagt skarg....
kalau itu keputusan kau...ak uterima dan aku hadapi dengan tabah....
tapi sekali je aku nk bagi tahu kauu..
sekali kau dah buat kuputusan....
aku homati dan x mungkin aku benarkan kau tarik balik keputusan itu......
kau mengenali kau selama 6 tahun hnya luaran..tpai kau msih belum menakluki jiwaku..
aku tahu aku hina,jahat......tapi aku nk kau tahu...
sayg aku kat kau x pernh padam...
tapi aku x nk kau terus menghukum aku dan membuat segalanya mengikut hati kau...
cukuplah
bukan jodoh kita...x guna kita nk kekalakn bila sealanya bukan milik kita....
hnya dalam satu mlm aku hilan segalanya....
duit....hp.....wallet....dan kau....
aku terima mungkin ini ujian untuk aku......
alhamdulillah.....


Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

02 Disember 2010


salam..

setelah sekian lama lya x update blog n tak jengok pun blog lya ni...
baru hari ni lya nk update....
lya bz sagt dgn blog stevia lya n STEVIA alya...
lya nk capai matlamat lya...
memg penat nk puaskan hati semua org...
tapi lya puas hti bilal ya dapt besarkan anak-anak pokok lya ni..
lya sayang mereka-mereka...
lya tak nk pk soal cinta....atau apa2...lya nk curahkan kasih sayg lya pada pokok lya.....
lya nk cpai IMPIAN KELUARGA LYA...
lya tak perlu orang lain...lya penat nk sayg org...
lya sayg pokok ni lebih dp diri lya...sbb lya tahu ia lebih menghargai lya..
hahhaa........soronok.....sangat...




Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

19 November 2010

BILA HATI SY DAH TERLALU TAWAR


 SALAM

Sudah sekian lama barulah hari ni n pagi ni dapt cuti waktu tido aku nk update blog aku...
erm....erm...erm.. aku terlalu bz sangat......
tapi bz yang terlalu bermakna untuk aku...
untuk menguruskan apa yang aku impikan....
insyaallah aku akan usahakan apa yang aku inginkan...
EMPIRE SERKAM VALLEY STAVIA
dan 
EMPIRE VALLEY GAHARU
insyaallah...cuma sekaran terdapat beberapa masaalah yang 
aku kena tangung,cubaan dp keluarga,dia dan masa
semua tu aku kena harung.....

for him :
maafkan sy...bukan sy nak melarikan diri dp awak...
tapi inilah kehidupan sy skrg....
hati....perasaan....cinta....sayang....
semua tu bagaikan hilang mcm tu je....
sy tipu jika saya kata sy tak sayg awak....
saya tipu jika saya x rindu awak.....
saya tipu jika saya kata sy tak perlukan awak....
tapi awak....saya tak tahu...perasaan tu dah lama mti dalam diri sy.....
semua ni bermula disuatu masa.....
masa yang awak sendiri buat.....
msa sy terlalu perlukan awak...
dan awak tak da dgn sy.....awk didik sy belajar tnpa awak.....
sedangkan awak tahu 5 tahun kita bersama....sy tak pernh berjauhan dp awk...
tapi...awak sendiri hilang kan diri dp saya
kerana AWEK22 awk...KWN22awak...
masa tu saya reda dan pasrah.....
sy gagahkan diri harungi hidup sorang2....
belajar lupakan n hidup tnpa awak...
awak...dan sekarang sy sibuk sangt...
awak....sy tak mengharap ape22 lagi dp wak...
awak...sy berpesan jika awak terbca coretan sy ini....
awk..adalah yg terbaik untuk sy sblum ni....tapi skrg....
awak.....awak....sy tak boleh dah nk sayg awak mcm dulu..
sbb hti sy hancur dgn semua ni.....awak....
tahu tak betapa payah sy nk harungi hidup sorang2
masa awak n kawan awk merunding jari menyalahkan saya...
MAAFKAN SY...
sukar untuk saya menerima segalanya seperti semula...
buka saya tak hargai awak..tapi...
jika sekali hati sy tawar....
susah...susah sagt awk...
mungkin ada yg lebih baik menanti awak ...
awak...saya tak mengharap untuk berkahwin dgn awak..atau mana2 lelaki..
bg saya biarlah semua itu ditentukan olehnya...
ada jodoh tak kemana awk..
sbb sy tak nk serahkan hti sy pd lelaki bulat2 lagi..
kerana lelaki lah sy bnyk lalai...
bnyk menderita...
berilah sy peluang mencari kehidupan sy...yg saya sendiri cari...
selama ni khdupan awak..pun sy tentukan....
saya letih awk...penat awak..
awak nk sy berubh...sy berubh..tapi bila sy berubh awak pun berubh jadi lain..
awak....berilah sy waktu...
sy tak nk bg harapan..
awak berhak kawan dgn sesiapa awak nk...
awak...
sy ada matlamat hidup saya....
matlamat awak nk berjaya semua saya dah tunaikan.
dp awak yg sy kenal nothing dulu..
samapi skrg awk dah berjya...
awak.....
'JIKA AWAK SAYGKAN SESEORANG,
AWAK BERILAH KESEMPATAN UNTUK DIA BAHAGIA'



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

11 November 2010

UNLIMITED OF SADNESS!!!


Kenapa!!!

kenapa!!!
kenapa!!!
 knap kau cari aku........kanp baru skrg kau mengaku aku tunang kau!!!.
TUNANG AKU DAH LAMA MATI!!!
dia dah x da dlm hidup aku....
ada kau pk ape dah kau buat pada aku stelah aku korbankan semua pada kau.....
aku diam bkn bererti aku mengalah..tapi aku perlukan waktu!!! tapi aku!!!
kau gunakan peluang tu untuk kau CARI GURL LAINċ!! n bila kantoi dgn aku.....
kau cari silap aku...
kau pk aku ni sosial aku x da perasaan ke..tak pk msa depan ke.....
PUAS HTI KAU BILA AKU DAH LENYAPKAN KAU DP HTI AKU!!
DAN SKRG KAU CARI AKU UNTUK MGAKU SAYG N CINTA KAU!!!
PENAT...LETIH..........HANCUR DAH HTI AKU!!!...
belum kira lagi keluarga kau......
aku bnyk mkn hti je thu tak!!!!
aku letih!!!! penat!!!!..dgn semua ni!!!!



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

MACAM NK TERCABUT BADAN NI...



Ya Allah Letinya BADAN LYA....

Mcam nak tercabut nyawa ni....skar busy sagt..
dgn masaalah peribadi...
masaalah keluarga...
masaalah kerja...
dan masa depan...
semuanya tertanggung dalm satu otak dan diatas baru ku yg rapuh....
YA ALLAH..kau berilah aku kekuatan disaat ini....
disaat tiada sesiapa disamping aku utuk berpaut dan untuk aku bersandar...
ya allah jika inilah ujianmu dan dugaan darimu...aku reda dan aku berserah apa jua yg datg darimu..
aku tak laraat lagi ya allah...
aku hanya INGINKAN KEJAYAAN.....DIDUNIA DAN DIAKHIRAT...
tapi knp aku diduga begini.....tiada yg memahamiku saat ini..
semua hnya merunding jari mencari kesalahanku.....
KAU KUATKANLAH.....TENAGA DAN KUDRATKU...SERTA IMANKU UNTUK AKU TERUS BERJUANG DIBUMIMU INI YA ALLAH..





Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

09 November 2010

sedih!!!


APA SALH LYA???

knp lya sayg dia......
knp lya perlu nk menaruh n menunggu cinta dia......
sedgkan lya tahu dia x pernh sukakan lya!!!! 



Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

08 November 2010

NEW life With Note

Today Lya nk mulakan Hdup dgn Nota-nOTA..
===SHARING & CARING======
lya akan buat serching about OS n CUBA sharing dgn semua..
knowledge...is sharing....


take note: sila comment jika ada antara posting lya salah atau ape2 yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut...

04 November 2010

SEMOGA AWK MENGERTI


Salam....lya create ni..actually special for him....
lya nk dia tahu...
tapi....apa nk kata....
dah ketentuan....
jodoh lya bukan bersamanya...
semoga awk bahagia ye.....
SEMAKIN LYA PERTAHANKAN...
SEMAKIN LYA LEMAH UNTUK TERUS BERDIRI..

03 November 2010

Suka Bca JE....

Analyze your Future Relationship!
Dear Aleya Qaisarah Sophea, 
A kind of person you will be attracted to in a real life situation is those who have a split personality;
 cold as ice on the outside, but hot as fire in the heart.
In the process of courtship, the approach that makes you feel irresistible is being patient. Never giving up on you is important.

웃 :The impression you'd like to give to your lover is flexible.
웃 :One reason that would make you break up with your partner ---
웃 :is his or her arrogance.
웃 :Acting like a dictator really turns you off.
웃 :The kind of relationship you'd like to build with your partner ---
웃 :is that you care not only about the present ---
웃 :but also the future with your partner.
웃 :A long-lasting relationship that you can grow with is important.
웃 :Would you commit adultery? Society and morality worry you.
웃 :You wouldn't do anything wrong after marriage.
웃 :About marriage, you think marriage is a precious thing.
웃 :Once you get married, you'll treasure your partner very much.
:About love, at this moment, you always thirst for love.
웃 :You will do anything for it, but you don't fall in love easily.


 

DULU...DAN SEKARANG

Masa kita tgk bintg sesama,

KU mula jatuh hati padamu, 
setelah kau kata cinta pada ku, 
masing2 dlu pnya pasangan, 
akhirnya kita bsama, 
ptama kali kita bsua bertntang mata, 
terasa ada kimia antara kita.. 

kau kucup pp ku,, 
kau bisik cinta mu, 
kau kata bb I LOVE U, 
kau cairkn hatiku,, 

bahagia ku rasa, 
dsaat kita bdua bsama, 
memandang bulan terang,, 
mnyaksi bintang2.... 
kau la seru cintaku,

mungkin itu dulu,
masa aku manis bagimu,
kini kau tak lagi cm ni,
aku tak salhkan mu,
mungkin silapku,
salahku kerana egoku,
kau tak lagi insan yg ku kenal cm dulu,
kau rasa kau sempurna,
tapi percayalah tiada insan yg sempurna,
maafkan aku,
bukan niatku mencari salhmu,
cukup kau manis didepanku,
racun dibelakgku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails