Muka Surat Hidupku

Aleeya Qaisarah Sophea

Top Comment :

23 September 2010

Wedding Impianku...


video
Inilah Majlis Impianku..

Setiap Pasangan Yang Bercinta Mengimpikan
Sebuah percintaan yang berakhir di Pelamin Impian Mereka..
Begitu Juga aku..
aku harap cinta ku bersamanya berakhir dengan apa yang kami impikan..
tapi tak dalah majlisnya semegah ni...
adui mau papa kedana aku pas aku kawin nk wat cm ni...
hihihh
aku buat apa yang kau rasa aku mampu untuk kami,
apa ynag penting adalah
KEHIDUPAN SELEPAS ITU
bnyk belanja nak kena keluar...
namun apa pun..aku terima janji HALAL!! hahaha....
ni 
 KORANG pernah dengar ungkapan nie?
" Andai anda menyayangi seseorang ... lepaskanlah dia pergi kerana itulah yang lebih baik.. 
andai dia sudah ditakdirkan untukmu.. pastinya dia akan datang kembali menemuimu"

Antara Dua Hati

 Emo Hug Pictures, Images and Photos

Sudah berlalu datang kembali
Terbayang di ruangan mata
Suka dan duka
Tinggal hanyalah kenangan

Datang dan pergi sesuka hati
Menyusuk di jiwa ini
Hingga di mana
Ianya akan berakhir

Cukuplah derita sengsara yang ku alami
Biarlah ku pergi membawa hati ini
Relakan ku pergi

Kini sudah ku rasakan
Cukup aku menderita
Ku tak ingin lagi
Bercinta kedua kali

Biarlah ini ku jadikan
Cubaan dalam hidupku
Bukan maksudku
Untuk berpisah denganmu semalam terasa panjang,
menyingkap peristiwa silam,
yang sukar untuk dinafikan,
kau dan aku tetap tertanya tanya,
walaupun persoalan seribu kali disuarakan,

 
Dunia bagai memerhati kita,
untuk mengetahui di mana akhirnya,
mungkin cemburu atau gembira,
tapi kita sentiasa membutakan mata,
hanya kau dan aku sahaja,
pagi ni ku rasakanya kuat sekali,
terdengar bisikan yang sentiasa diucapkan,
jujur ku katakan.....

 
Ku Merindui Mu Sayang, tertulis ditangan kita
lahirnya hubungan
diantara dua hati
kau lah kehidupanku..
kaulah duniaku...
kaulah harapanku....
kau lah segalanya....
siang dan malam...
setiap debaran menyatakan
kan dan aku
bersama selamanya...

 
ku tahu siapa dirimu dihatiku..
ku merasa setiap keperitan..
ketika kau terluka.... ketika kau terluka....
aku telah lama merasainya,
bukan niat untuk membalas,

 
tapi ingatlah,
Tuhan Maha Kuasa. Jerai jatuh kebumi..
gugurlah bunga cinta itu
cukup sudah ku dikhianati
pergi kau dari duniaku..

ketika kau terluka
aku telah merasai kepahitannya..
ketika kau menderita..
aku telah lebih menderita..
setiap apa yg berlaku
bukan atas kehendak naluriku..

kasih dan sayangku telah lama berkubur..
satu masa kan kau mengerti..
saat saat dimana tika pengorbanan
yg dilemparkan tidak bermakna...

ketahuilah oleh kau..
sakitnya hati tiada siapa yang tahu..
kini..
ianya milikmu...
terimalah kembali..
di setiap kisah
yg telah kau rancangkan buat diriku..
usahlah kau kesali...
setiap pemberian ada pembalasan....  

Ku kecewa keranamu
Ku derita kerna cintamu
Mengapa kau diam membisu
Bila ku bertanya kesetiaanmu

Tak pernah pun ingin kulupa
Di saat asmara bersamamu
Kini engkau membenci
Namun cinta kepada dirimu

Kau kembalilah kepadaku
Ku harapkan cinta kasihmu
Jangan kecewakan diriku
Ku pendam rindu cintaku padamu cinta...
suatu saat dahulu ku mencintaimu
lebih dari yang engkau tahu...
segalanya hanya buatmu...
tiada berbelah bagi..

kasih..
hanya satu yang ku kasih..
tak mungkin ku berpaling tadah..
segalanya milikku...

sayang...
kau memberikan ku erti sayang..
segalanya ku kenang...
tiap malam ku terbayang..

rindu..
saban hari aku merinduimu..
walau dimana engkau berada..
rindu ku tak pernah kering...
hanya dirimu yg ku rindu...

kini..
tiada kasih...
tiada cinta..
mahupun sayang...
telah kau khianati diriku...
lukanya terlalu dalam...
kau berikan ku seribu pengertian..
tentang sebuah kedukaan..
setelah sekian lama..
aku sendirian...
jangan kau menagih kasih lagi...
tiada langsung buatmu..


binalah hidupmu sendiri...
usah di kenang lagi diriku ini...
segala kenangan simpan lah sendiri...
antara aku dan aku...
telah tamat kisahnya...

telah tamat kisahnya.......
Tika ini ku sendiri
Memerhati bintang di langit
Betapa sunyi hatiku
Keseorangan menanti mu

Andai engkau di sisiku
Pasti aku tidak begini
Hanya Tuhan yang tahu
Betapa hebatnya rinduku pada mu hilang seri kedukaan...
kembali sinar kebahagiaan...
ku ingin kau seperti waktu2 semalam...
kembalikan sinar itu
duka ku hilang
seperti hembusan angin..
kembalilah...
kenangan itu sentiasa segar....
sentiasa segar...
sentiasaaaaaaaaaaa....

Haruskah ku ulangi
pertemuan itu?
Mestikah diulangi
kesilapan lalu?
sebuah kedukaan
yg menjanjikan kepiluan.

Aku bermimpi lagi.
Terkurung dalam ngeri semalam.
Terhimpit dalam sendu.
Terkunci bicaraku membisu.

ku lari
dari kedukaan itu
jauh pergi enggan mengucap lagi.
Enggan mengimbau
biar terkunci nafas ini..
sebuah kedukaan yg pasti ku tinggalkan.....

Di telan pahit
Hendak ku buang terasa sayang
Engkau bermadu
Hendak ku minum engkau beracun

Kau bisa hingga punah-ranah
Dan mati akan diriku
Kau kebumikanlah aku di sinijasad ku hancur
dimamah duka yang lalu
seriku pudar
dimakan duka yang lepas
suram sepi suasana semalam..
kisah terasing kembali menjengah

ku biaskan cermin membawa cahaya
seribu satu pengertian itu
hadir membawa lalu
aku pun tak mengerti..

mengapa kau yang ku cinta..
mengapa kau yang ku rindukan selalu
mengapa kau yang ku sayang..
segalanya masih x terjawab

yang ku tahu dan pasti...
rindu dan sayangku padamu tak pernah pudar..
walau bibir menutur kata
namun..
hati yang merasa hanya yang mengetahuinya..
yang mengerti akan memahami..
setiap yang tersurat dan tersirat... Puas sudah kumenghuraikan
Segala kekusutan ini
Namun masih kekeruhan
Tak mampu kujernihkan

Jeritan batinku merintih
Tak mungkin dapat kau dengarkan
Tutur katamu bagai sembilu
Terhirislah perasaankusegalanya terdengar
jelas kelihatan
suatu masa itu
kini telah kembali

duka yang tiada penghujungnya
sesuatu yang tak disangka
sering kali mendatangi kita
aku kan pasrah
segalanya telah terjadi

mungkin kah terjadi..??
duka itu kembali lagi
atau beransur pergi..??
percaya atau tidak
daku pun tak mengerti... Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Tetapi terpaksa cinta
Berakhir di sinicinta yang kuharapkan..
tak ingin pudar
cinta yang ku inginkan
bersemi selamanya...
 
entah mengapa
kau yang ku inginkan..
walau ku tahu..
segalanya tak mungkin..
seandainya masih ada hari..
telah kunyatakan padamu..
aku menyayangi kau selamanya...
izinkan aku mencintaimu dalam diam..
dari jauh..
 
mungkin esok tiada lagi buatku...
untuk hari ini...
aku menyatakan...
dalam kedukaan yang pernah menyelubungi ku...
suatu masa dulu...
aku sebenarnya..
amat mencintai kau....
ingin ku pandang wajahmu..
disetiap ketika....
mungkin esok tiada lagi.... bagaimana jika,
ku hadirkan pinta mu,
adakah kau disana,
masih berdiri untuk ku,

bagaimana jika,
ku hadiahkan cinta,
adakah kau bersemi,
selamanya untuk ku, andai apa yng ku harapkan
menjadi kenyataan...
tak dapat ku gambarkan suasana
hatiku diketika itu..
semoga kan ada hari itu untukku...

entah...
disetiap ketika
disetiap detik
disetiap keheningan malam..
aku berharap segalanya kan menjadi kenyataan
walau ku tahu
segalanya amat sukar...

seandainya kau milikku..
aku berdiri disini menunggumu..
sepanjang hayatku..
seandainya segalanya kenyataan
aku kan bersemi selamanya...

namun.....
segalanya sukar ditafsirkan...
kerna cinta tak mengenal siapa...
ku tetap bahagia mengenalimu...
ingatan ku tetap seperti dahulu...

telah ku goyangkan loceng dunia..
telah ku kabarkan pada alam...
telah ku lakukan segalanya...
hatiku tak pernah berbelah bagi....
percaya atau tidak..
kau tetap dihatiku...
walau kau bukan milikku.... bila bunyi bersatu...
kau milikku...

kita boleh cakap apa saja
tapi kita tak boleh tipu diri
kita sendiri kerana cinta......

Kedukaan Semalam

kedukaan semalam...
hadir membawa serpihan luka
ku termanggu..
mengenang apa kisah itu
mengapa duka itu
harus hadir
jiwa ku punah...
terlerai segala kasih
tersimpul seribu duka
aku menangis...

wahai duka..
pergilah kau berlalu pergi dari ku
mengapa hadir...??
ku tak rela...
pintu hatiku sudah tertutup..
buat selamanya untuk mu... sebuah kedukaan itu
adakalanya
sebagai pencetus
idea dari akal
yg sekian lamanya
khayal di awang keinginan
yg indah,
utk bangun
mencari semangat
menapak semula
ke laman realiti

duka,
ia menjadikan
manusia itu
lebih kuat
dari apa yg fikirnya  

cekal lah wahai hati
walau dihiris hiris sembilu...
cekal lah...
tinggalkan lah...
duka itu sentiasa ada...
hati wahai hati...
menangis lah semahumu..
kerinduan terhadapnya...
abaikan lah...
kerna..
dia tak merinduiku..
ku terseksa..
sedih mencengkam dijiwa...
sepi melingkar diri..
kedukaan menggigit hati... aku tak percaya lagi
atas apa yang kau beri
aku terhempas di sini
tersudut menunggu mati

aku tak percaya lagi
akan guna matahari
yang sinarnya terangi
sudut gelap hati ini

aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti suatu saat
tak ada cinta kudapat

mengapa ada derita
bila bahagia tercipta
mengapa ada sang hitam
bila putih menyenangkan

aku pulang...
tanpa dendam
kuterima.. kekalahanku

aku pulang...
tanpa dendam
kusalurkan.. kemenanganku

kau ajarkan aku bahagia
kau ajarkan aku derita
kau tunjukkan aku bahagia
kau tunjukkan aku derita
kau berikan aku bahagia
kau berikan aku derita kala mata ini
pantas mengunyah
yang terhampar
lalu ku smile.gif
bukan ku tertawakan kalian
sekadar menelan sebuah hakikat
yang dinamakan kehidupan ph34r.gif 

Seandainya ada gerimis malam menempias ke jendela kamar,
itulah tempias rindu yang mengetuk jendela hati.
Seandainya tidur malam diganggu resah,
itulah resah jiwa yang sepi.
dan seandainya telinga terdengar-dengar desiran bayu berteriak,
itulah suara hati yang sedang memanggil. ingin ku pergi jauh darimu...
agar ku kenal erti rindu ini...
ingin aku menyelami jiwamu...
agar ku kenal dirimu kasih...
ingin aku membenci dirimu...
tapi kebencian tiada padaku...
walau apa yg kau sangkakan...
aku tetap cinta padamu...

telah lama ku hidup merana...
telah ku gagal dalam bercinta...
kini kau datang dengan...
seribu bintang...
bintang yg dulu sembunyi...
bintang yg tiada beerti...

kalau kau sudi menyentuhi hatiku...
aku kan selalu dekat padamu...
tapi jgn kau hanya coba...
utk mempermainkan cintaku...
jangan permainkan cintaku...  

kenangan.....
terlalu sukar untuk dilenyapkan
miskipun kita cuba memadamkan diingatan
kenangan tetap bersemadi di sanubari
biarpun kita cuba juga untuk membenci
tetapi kenangan tetap mengekori dirikini ..
ku kembali..
meyusun bait bait kata
mengalun madah bicara...
walau pahit..
ku terpaksa...
demi satu masa....
ku teruskan hidup jua...
walau tanpamu disisiku...
selamanya.... umpama berjalan di atas air,
terlihat bayangan diri megah,
lambaian dedaun rumpai,
batuan mengindahkan lagi,

aku teruskan langkah,
berjalan di atas air,
ingin menuju ke pulau sana,
daratan yang selalu memanggil ku,

kadang ikan cemburu pada ku,
bermain di kaki ku,
aku tersenyum girang,
melihat bentangan awan dan camar,

umpama berjalan di atas air,
menuju pulau impian,
pulau impian cinta manusia,
dikelilingi keindahan alam ciptaan Nya.aku tidak tahu..
mengapa harus ku mencintaimu lagi...
mungkinkah kau mempunyai jawapannya..???
aku tidak rela..
mengaharap kasih pada insan yang berpunya..
izinkan ku berterus terang seketika...
maafkan diriku kasih..
menyayangi mu meskipun sekadar dalam mimpi
pergilah sayang..
kepadanya...
kerna dia lebih memerlukanmu...

semusim telah berlalu..
aku kehilangan arah tuju..
ku kembali ke penghidupan ku yg dulu..
tiada terang tiada seri..
dimanakah kau kini..
mengapa meninggalkan diriku..
telah lama berlalu..
kisah kita yang dulu..
namun segalanya tetap terpahat..
bagai semalam masih segar diingatan..
maafkan diriku wahai kasih..
ku tak bisa melupakan dirimu..
dengan begitu mudah..
kekuatan ku perlukan..
untuk mengaharunginya sendirian...
demi sebuah kehidupan yang kudus....  

teganya engkau sakiti hatiku ini
dahulu engkau berjanji sehidup semati dgn ku
tapi mana kah janji2 mu itu......
aku amat kesal sekali, perbuatanmu itu..
sungguh tega engkau menyakiti hatiku ini
aku terkulai layu dipinggiran ketika gelap malam itu,
aku menyusur jalan ini sendiri,
berjalan tanpa arah,
hanya mengikut gerak hati,
takut, tapi aku beranikan diri,
kerana aku yakin,
aku menuju ke tempat itu,
.... tolong...
jangan menghukum diri ini
hanya kerna keyakinanku
untuk terus tunduk
kepada takdir yang ditentukan...

tolong..
fahami diri ini
kasih sayang kan lebih bererti
dengan restu yang Maha Esa

tolong..
tabahkan hatimu
agar aku kan lebih tabah
mendepani ujian kehidupan

tolong..
kalaulah kau mengerti diriku
pasti kau kan tersenyum
dan bersyukur ph34r.gif



~derita itu bahagia, bahagia itu airmata~ cintamu hanya dibibir saja.
jika kamu benar-benar cinta terhadap diriku ini....
buktikan lah erti "Cinta Sejati"
Ku benar2 mengharap cinta ....
adakah iya wujud dibumi yg nyata ini??

cinta oh cinta
ku kehausan dgn cinta kasih & sayang sad.giftolong..
kembalikan bahagia itu..
lemparkan derita itu..
sinarilah suria itu..

tolong..
jangan kau sakiti lagi
aku tak mampu lagi..
ku kehilangan arah diri...

tolong..
aku merinduimu..
aku menyayangimu..
aku kasihkan dirimu..
aku...kau lah segalanya buatku...

tolong...
fahamilah aku..
sayangilah aku..
kasihanilah aku..
usah disiksa hatiku...

tolong..
angin sampaikan lagu ku ini
kepada dirinya yg entah dimana kini..
selamanya tetap dihati..
walau engkau telah pergi...
engkau tetap tersemat rapi di hati ini... ku tuliskan,
dengan jari,
ku ilhamkan,
dengan hati,
tidak seindah kata pujangga,
harap kau mengerti,
cinta ini,
merindu belain mu, apakah benar kamu merindui diri ku ini?
oh tidakkkkkkkk aku tidak rela ....
sesungguhnya cermin ku retak seribu..
bagaimanakah harus yer berputik kembali? buka kan kandang hati mu,
lepas kan rindu itu ke padang,
telah lama rindu ku menanti,
di padang meragut cinta,
seorang diri,
biarkan mereka bertemu,
di padang cinta itu,
berdua meragut cinta, pastikan lah rindu,
kau ketemu ku disini, ketemu mu disini akhirnya..
kita mula bercinta disini juga..
katamu sungguh menawan dikalbu ku
wahai sang kekasih....
sudikah kamu memetik bunga yg dipinggiran ini? kau ketemu ku disini..
menghitung hari demi hari..
menanti kau yang tak kembali..
sebuah pengharapan...
terkulai layu...
jatuh bertaburan..
cermin ku retak seribu...
tiada mungkin kan bercantum...
usah lah...
lepaskan lah....
pergilah...
jangan kau hadir lagi...
hatiku sudah cukup hancur... biar luka tangan ini,
akan ku cari,
ku kutip walau dimana pun,
dan cantumkan kembali,
lekatkan dengan cinta ku,
hias dengan rindu ku,
agar kau kembali nampak,
cermin retak seribu... mu, kedukaan
satu situasi yg tidak menggembirakan
sebuah kedukaan akan lebih pedih
kiranya ia melibatkan hati dan perasaan

kedukaan yg dialami
bukan mudah untuk dipulihkan
hanya mereka yg tabah sahaja
yg mampu menghilangkan kedukaan itu
dengan mudah...
tanpa ada rasa .................... 


Kenangan Lalu

emo icons Pictures, Images and Photos
...kenangan itu akan selalu  menghantuiku
....meskipun penggantimu setia disisiku..
maafkan aku..
aku hanya manusia biasa..
punya hati jua perasaan.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails