Muka Surat Hidupku

Aleeya Qaisarah Sophea

Top Comment :

27 Disember 2010

CORETAN TERAKHIR SAYA.......


Kita berkenalan secara rasmi dalam satu majlis. Itu pun sebab kawan-kawan yang mintak tolong kita.awakkan pakar jalan..kawan kelas kita nk keluar kan kreta tapi tak tahu..masa tu dalam majlis yang mulia..majlis berbuka puasa.hihi kelakarnya masa tu.masa tu awak dan saya malu2.... Hakikat yang sebenarnya sebelum itu lagi, kita dah kenal tapi masing-masing jual mahal. tapi malaM tu ada gak awak cakap dengan saya yang awak mintak kawan awak minyak wangi perfume DASHING ....awak ckap ngn kawan awak..semoga malm ni adalah sorang perempuan melekat kat awak... hihi tapi tak sangka saya lak yang melekat terkena minyak wangi guna2 tu.. ( guro jek)..lepas tunjuk jalan kat kawan sy(ops kawan sekelas kita gak)....kitap lepak kat klebang...tu tempat pertama kita dating.....WAAAA bestkan masa tu....berdebar-debar jantung saya masa tu.....awak pun sy tahu......masa tu segalanya bermula....awak dan sy je yg tahu..... kita berkenalan dengan secara rasmi. Pada awalnya kita berkenalan atas niat untuk menjadi partner belajar sahaja... Tapi tak sangka itu sebenarnya merapatkan hubungan kita.



Masa tu, awak malu-malu dengan saya sebab awak tak pernah ada kawan perempuan. Saya kawan perempuan yang pertama rapat dengan awak. Saya buat macam biasa saja sebab saya tak nak tambah malu awak. Padahal saya malu sangat dengan awak. sy memang seorang yang nakal...awak bnyk sabar dengan perangai saya...lama kelamaan awak menjadi bosan dengan perangai saya...almaklumlah sy ni peramah dan mudah berkawan.hati kecik...mudah kesian...itulah kelemahan sy yang paling awak tahu......

2008 kita bergaduh .....dush.....dush....itulah kali pertama kita putus paling terok...awak frust sagt dengan sy.....awak ambik keputusan nak balas balik semua perbuatan sy....awak bawak gurl naik moto kat air keroh...kebetulan sy ada kat situ...sy nmpk awak dengan gurl tu.....msa tu sy ngn kawan saya mira...hihiih(dah jadi polis dah dia)..patah...luruh jantung saya..nmpk awak depan mta saya dgn gurl.....memgkan..balas2 lagi..kan dah nmpk,...hihihi.....sy pujuk wak lagi....tak pe..sy kenal awak..awak bukan nak buat mcm tu tapi awak nk puaskan hti awak....nk buat apa sy buatkan....hihih...sy ajak kawan awak g beli slipar DR.CARDIN....pilihkan untuk wak...sbb sy masih belum tahu saiz kaki awak...awaya beli dan sy letak kat umah..huhu kasut tu mahal...masa tu tak ad duit..tapi sy keluarkan duit saya untuk pujuk awk...duit part-time sy... :))....sy ingt lagi kan awak.....tiap kali sy takut nk balik dp kerja..4time kat hotel tu..awak selalu teman sy.....teman sy blik...hihi tpi sy tahu...awak pun takut...awk buat2 je kuat.... :p .....sy bangga dengan wak.....lama kelamaan sy dan awak bersatu kmbali...sampai habis belajar..awak sangkut.....satu paper...urm tak pelah awak...chaiok22.....sy tolong awak....sy ajar n bantu yg mana awak tak tahu......sy harapakn awak x ada yg kandas lagi.......tutp....tup...tup......ha.......dah habis pun....tara......tara.....dah habis pun.....belajar..dan kita kerja....urm..msa kat poli bnykkan kenangan yg tak boleh kita lupakan.... 

jap sy ingtkan setiap kejadian :
1) awak ingt tak masa.....kat tesco..masa nk final exam..sempat jap g sana... :))

2) awak ingt kat carpark kat poli...antara awak..saya...en.zahari...dan fahmi(xxx je kan dia wak)

3) awak ingt lagi tak masa kita naik moto ujan g klebang.....tetiba je ujan tu..hahha..awak takut sy demam...awak berhnti kat bustop...hihi kelakar....ujan22...

4)awak ingt tak toyol yg awak ngn sy buat msa nk kuiz dalm kelas..hiih..nota-nota kecik..

5) ingt lagi tak...masa awak ngn kawan2 awak nk final...mesti seminggu berkampung kat umah saya sampai pagi....awak lah org terakhir balik..sbb wak nk.....hahha....tuttttt...sy je tahu.. wekkk.wek.....hihihi....sy rindu masa tu.......

6)ingat lagi tak....kat stamford collage...


BNYK DAN TERLALU BNYK KENANGAN KITA.... AWAK BUKALAH SEDIKIT RUANG DIHATI AWAK UNTUK SY KEMBLI BERSARANG DIHTI AWAK..AWAK....WALUPUN KESILAPAN SY TAPI AWAK.....UNTUK MEMULAKAN SEMUANYA KMBALI DENGAN ORG LAIN BUKAN MUDAH..NAK MENGENALI....NAK MEMAHAMI..NAK MENJADI..SEMUANYA MENGAMBIL MASA DAN KITA TAK TAHU LAGI APA YG BAKAL DIHADAPI...AWAK INI DUGAAN DAN BAHAGIAN KITA..UNTUK JADI MACAM NI....MUNGKIN KITA DITAKDIRKAN UNTUK DERITA DAN BAHAGIA BILA KITA BERJYA MENGHARUNGI SETIAP DUGAAN..NI BAHAGIAN SY UNTUK HADAPI KESULITAN.........MUNGKIN ALLAH DAH TENTUKAN KEBAHAGIAAN MILIK AWAK BILA KITA DAH MENDIRIKAN RUMAH TANGGA.... AWAK...ALYA DANIA & ASRAFF DANIEL..... adalah bakal milik kita wak....itu impian kita...wak...apa yang telah terjadi adalah bahagian untuk sy btol2 berubah dan insafkan diri.....kerna kita manusia yg taklepas dp kesilapan.wak jika tuhan tak saygkan hubungan kita.dah lama dia tak bagi bnda ni berlaku..bnda ni berlaku supaya saya insaf.....supaya saya nmpak jalan dan petunjuk kebahagiaan bersama awak....awak jgan katakan tiada jodoh sekiranya kita belum berusaha awak.......awak memutuskannya...tapi..........bukan bermaksud awak dan sy tak ada jodoh....awak....kita manusia bkn menghukum kita hnya perlu tabah dan reda....wak....seminggu belum cukup kuat untuk awak membuat suatu keputusan terbaik......awak......percayalah..saya takut disaat awak dan allah membukan kan pintu hati wak untuk sy.....saya takut keluarga menjadi penghalang kita....sy dah cuba yg terbak untuk memulihkan semuanya...saya btol2 insaf diatas semua ini....awak.......satu je awak...SAYA BUKAN YANG TERBAIK UNTUK AWAK.....TAPI SAYA AKAN JADI YANG TERBAIK UNTUK MELENGKAPKAN HATI WAK DAN HIDUP AWAK.......BILA SY DAN AWAK ADALAH SBHGIAN DP SATU KEHIDUPAN...


AWAK BACA INI YA SEMOGA ADA PETUNJUK DISEBALIKNYA :


PERTAMA. 
Bersedekahlah, dan lalukan dengan penuh ikhlas.

KEDUA. 
nikahilah perempuan/ wanita yang senang diajak berbicara atau berdiskusi. Hal ini sangat penting dalam menjalin komunikasi dikala usia semakin tua.

KETIGA. 
janganlah mudah percaya pada informasi atau gosip yang anda dengar. Berbelanjalah sesuai keperluan, tidurlah sesuai keperluan.
KEEMPAT. 
Apabila kamu berkata, ” Aku Cinta Padamu”, maka lakukanlah kerana itu adalah janji.. 

KELIMA. 
apabila mengatakan, “Maaf”, pandanglah matanya.


KEENAM. 
tunanganlah sekurang-kurangnya 6 bulan sebelum anda menikah.
KETUJUH
Percayalah pada cinta pandangn pertama

KELAPAN. 
jangan mentertawai impian orang lain, kerana manusia tanpa impian sama dengan tidak memiliki apa-apa

KESEMBILAN. 
Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Meskipun seolah-olah anda merasa tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya yang melengkapi kehidupan ini.

KESEPULUH. 
jika bertengkar, bertengkarlah secara aman, dan jangan menyebu-nyebut nama orang lain ketika bertengkar.

KESEBELAS. 
janganlah menilai seseorang berdasarkam keperibadian keluarganya.
KEDUABELAS. 
Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

KETIGABELAS. 
Apabila seseorang bertanya tentang persoalan yang anda tidak suka, lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,”Kenapa anda ingin tahu?”

KEEMPATBELAS. 
Ingatlah bahwa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar.

KELIMABELAS. 
Ucaplah “Semoga anda diberkati” apabila mendengar seseorang bersin.

KEENAMBELAS. 
Apabila anda mengalami kerugian, janganlah menjadi kurang ajar.

KETUJUHBELAS. 
Berpeganglah kepada tiga R: 
* Rasa hormat pada diri sendiri; 
* Rasa hormat kepada orang lain; 
* Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda

KELAPANBELAS. 
janganlah selalu membenarkan pertikaian, kerana itu dapat merosakkan persaudaraan.

KESEMBILANBELAS. 
Apabila anda menyedari bahwa anda telah melakukan kesalahan, usahlah berkelit untuk mengaku kesalahan itu.

KEDUAPULUH. 
Tersenyumlah ketika menjawab telefon, kerana pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.

KEDUAPULUH SATU 
sediakan waktu untuk anda sendiri

ADA APA DENGAN CINTA?
1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.

2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.

3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.

4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorang yang bakal mewarnai hidupnya.

6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.

7. Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.

8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dalam satu fikiran dan dua hati dalam satu debaran.

10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yang sangat menggoncangkan jiwa.

11. Kadangkala kita menyadari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorang terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.

12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dari kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.








Take Note:
Sila Comment jika ada antara Posting Aleeyaa salah atau mana-mana yang buat/rasa korang ianya tak betol atau mengarut..TERIMA KASIH

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails